>

CAT MEOWW MEOWW

Abang saya bawa balik kucing yang dia ambil dari mana entah. Kucing tu kena buang sebenarnya. Lepas dia balik kerja, saya pelik. "Pehal lak bunyi kucing tak henti-henti nih. Geam betul!"
Begitulah bagaimana saya tidak gemar akan kucing, haiwan yang comel.
Kemudian dengan kaki yang menghentak-hentak ke lantai, saya keluar rumah dan melihat terdapat seekor kucing didalam sangkar.

"Alahai, comelnya kucing ni"
"Haa! Nak lari ma tuh!"
"Tak dapat lari. Padan muka! Yeay yeay"

Kemudian terdetik di hati saya untuk lihat dengan lebih dekat lagi.

"Abah, boleh tak irah mandikan kucing ni"
"Ehh..."
"Takpela..mandikan je"

Greenlight

So, I rushed myself pergi naik atas dan ambil shower gel yang baru saya beli di guardian.
Okay. Sebenarnya itu scrub saya. Haha. Wangi.
Oleh kerana tidak pernah menyentuh kucing, saya ambil kain dan towel sekali.


"Habis kau kucing. Mandilah kau hari ni" ----> ayat kejam

Saya dengan parkinsonnya mengeluarkan kucing itu menggunakan kain. Tak berani pakai bare hand lah. Selepas itu. Mandi manda lah kucing itu, HAHA. 1st time mandikan kucing.

Mujur kucing tu baik je. Tak melawan langsung.

Lepas dah siap mandi lap semua, saya bawa naik atas.

"Time for hair dry-ing"

Saya pun terus meng-on kan hair dryer saya dan menyembur-nyembur ke badan kucing itu.

Tiba-tiba, ada kutu jatuh la! Meremang je tengok kutu tuh. Haishh! Mungkin sebab panas kot dia jatuh. So, saya pun sembur-sembur lagi di badan kucing itu sehingga kering.

Kemudian saya bancuh susu dutch lady. She's licking it. Comel je tengok.

Seriously. This was my first time loving loving dengan kucing.

Kucing tu sangat comel. Tak macam Putih (kucing jantan azim yang gatal)

Esokkannya, my mom datang Rawang. Beliau cakap betina. Elok-elok bagi nama Dean terpaksa bagi nama Jenna. HAHA ------> PENGARUH CERITA PHILIPINE

Serious. Kucing tu comel. Tak pernah pegang kucing macam ni.

Dulu time kat asrama Delima, memang selalu saya bancuh susu untuk kucing-kucing asrama. Tapi, tak pernah pegang langsung. Kat rumah dulu pun pernah ada dalam 7 ekor anak kucing. Langsung tak endahkan.

Allah SWT dah bukakan hati saya untuk mencintai makhluk ini. 


Syukur -----> sambil menadah tangan

HAHA

tu je. DAH HABIS


ans!!
Top
♪ヽ( ⌒o⌒)人(⌒-⌒ )v ♪This Blog is Protected. Copyright 2013 © Design By Amiraazid( 。・_・。)人(。・_・。 )